[no-lexicon]

Sähköisen panttikirjan siirto

[/no-lexicon]

Sähköinen panttikirja tarkoittaa lainhuuto- ja kiinnitysrekisteriin tehtyä merkintää, josta käy ilmi, että kiinnityksestä on annettu sähköinen panttikirja. Rekisteriin on myös merkitty, kuka on sähköisen panttikirjan haltija. Haltijaksi voidaan merkitä kiinteistön omistaja tai se, jonka hallintaan pantti luovutetaan.

Sähköinen panttikirja voidaan myöhemmin siirtää toisen henkilön tai yrityksen nimiin hakemuksesta.

Sähköisen panttikirjan siirtämistä voi hakea lainhuuto- ja kiinnitysrekisteriin merkitty panttikirjan haltija.

Hakemuksen voi tehdä Kiinteistövaihdannan palvelussa tai kirjallisena.

Arvio käsittelyajasta: 
2-4 kk

Täytä sähköinen kiinnityshakemus

Kirjaudu Kiinteistövaihdannan palveluun ja lähetä hakemus.

Täytä hakemus (sähköisen panttikirjan siirto)

Täytä sähköisen panttikirjan siirtohakemus ja lähetä se asiointiosoitteeseen.

Sähköinen yhteydenotto (kirjaamisasiat)

Hakemus on jätettävä kirjallisena. Lisätietoja voit kysyä yhteydenotto-lomakkeella.

Asioi sähköpostitse

Hakemus on jätettävä kirjallisena tai sähköisenä. Lisätietoja voit kysyä sähköpostitse.

Asioi puhelimitse

Hakemus on jätettävä kirjallisena tai sähköisenä. Lisätietoja voit kysyä puhelimitse.

029 530 1110
ma-pe 9.00-16.15

Asioi palvelupisteessä

Voit toimittaa hakemuksen ja liitteet myös palvelupisteeseemme.

Etsi lähin palvelupiste