Kansalaisen Karttapaikka

Karttapaikka

Palvelun kautta pääset tutustumaan Maanmittauslaitoksen maastokarttoihin, ilmakuviin ja taustakarttoihin. Voit hakea karttoja koko Suomesta mm. paikannimillä ja koordinaateilla. Tarkemmissa mittakaavoissa voit tarkastella myös kiinteistörajoja ja kiinteistötunnuksia.

Karttahaun lisäksi palvelusta löytyy monia muita ominaisuuksia, kuten koordinaattien muunnos ja karttalinkin tekeminen. Palvelun kautta voit myös tilata erilaisia painettuja karttoja.

Palvelu on tarkoitettu yksityisille henkilöille. Se on kaikille avoin ja maksuton, eikä palvelun käyttö vaadi rekisteröitymistä.

Sähköinen karttavalikoima kasvoi − Karttapaikalle uusia taustakarttoja

Karttapaikka-verkkopalveluun on lisätty uusia karttoja. Perus- ja maastokarttojen sekä ilmakuvien lisäksi katseltavissa on taustakarttoja, joista näkee myös kadunnimet ja rakennusten numerot.

Kallavesj'-messuilla 14 000 kävijää

Pohjois-Savon maanmittaustoimisto oli mukana Kallavesj'-messuilla Kuopio-hallissa 1-3. huhtikuuta. Messuilla vieraili noin 14 000 veneilystä ja kalastuksesta kiinnostunutta. Maanmittaustoimiston osastolla kiinnostusta herätti säänkestävät karttatulosteet ja Karttapaikan uudet ominaisuudet. Kiinteistörajojen saaminen näkyviin maksuttomassa karttapalvelussamme sai paljon kiitosta.

Maanmittauslaitoksen ilmakuvat ilmaiseksi verkossa

Maanmittauslaitos parantaa kartta-aineistonsa saavutettavuutta entisestään. Toukokuun lopulta lähtien Kansalaisen Karttapaikalla voi selata ilmakuvia lähes koko maasta.

Karttapaikan käyttö on maksutonta eikä sivustolla ole kaupallisia mainoksia.

Entistä tarkempia karttoja

Ilmakuvien mittakaava on tarkimmillaan 1:2000. Näin ollen yksi pikseli tietokoneen ruudulla vastaa puolta metriä maastossa. Tällä tarkkuudella ilmakuvissa näkyvät muun muassa puulajit, polut ja rakennusten yksityiskohdat.

Käyttäjät tyytyväisiä Karttapaikkoihin

Kansalaisen Karttapaikan ja Ammattilaisen Karttapaikan käyttäjille tehtiin tänä syksynä asiakastyytyväisyyskysely.  Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää käyttäjien tyytyväisyys palveluihin sekä kartoittaa niiden kehityskohteita.

Kansalaisen Karttapaikassa tutkittiin palvelun käytettävyyttä, tietosisältöä, teknistä toimivuutta, käyttöohjeita sekä tiedottaminen. Ammattilaisen Karttapaikassa käsiteltiin lisäksi palvelun hinnoittelua ja asiakastukea.

Sivut

Tilaa syöte RSS - Kansalaisen Karttapaikka