Hyppää pääsisältöön

Maanmittauslaitos uudistaa asiakaspalautteen keräämistä

Maanmittauslaitoksen strateginen tavoite on vahvistaa asiakaslähtöisyyttä. Yksi konkreettinen askel tavoitteen toteuttamiseksi on uudistaa asiakaspalautteen keräämistä. Lokakuun alussa alkoi kokeilu Maanmittauslaitoksen suomenkielisen puhelinpalvelun asiakkaille lähetettävistä tekstiviestipalautekyselyistä.

Asiakaspalvelun työntekijä.
Kuva:
Julia Hautojärvi

Asiakaspalautteen keruuta laajennetaan vaiheittain. Lokakuun alussa alkoi kokeilu Maanmittauslaitoksen suomenkielisen puhelinpalvelun asiakkaille lähetettävistä tekstiviestipalautekyselyistä. Myöhemmin lokakuussa kokeilun piiriin otetaan myös ruotsinkielisen puhelinpalvelun asiakkaat.

– Arvostamme kaikkia palautteita. Palautteiden avulla haluamme vahvistaa asiakasnäkökulmaa kehittämisessä ja asiakaslähtöisyyttä palveluissamme. Laajennamme vaiheittain tapoja ja kanavia, joilla asiakaspalautetta kerätään, kertoo asiakkuusjohtaja Susanne Hellman.

Kysely lähetetään asiakkaalle heti puhelun jälkeen. Kyselyllä selvitetään asiakkaiden tyytyväisyyttä saamaansa asiakaspalveluun arviointiasteikolla 1-5 (1=erittäin tyytymätön ja 5=erittäin tyytyväinen). Asiakkaat voivat halutessaan antaa myös sanallista palautetta. Vastaaminen on asiakkaille maksutonta.

-Kerätyt palautteet käsitellään kerran päivässä. Palautekyselyllä haluamme saada reaaliaikaista ja kattavaa palautetta ja kehittämisehdotuksia. Olemme kiitollisia kaikista palautteista ja hyödynnämme niitä palveluiden ja asiakaspalvelun kehittämisessä, Hellman sanoo. 

Lisätietoja

Asiakkuusjohtaja Susanne Hellman, 050 535 0780, etunimi.sukunimi@maanmittauslaitos.fi

Asiakaspalvelu
Maanmittauslaitos

Uusimmat uutiset ja artikkelit