Hyppää pääsisältöön

Maanmittauslaitos uudistuu asiakas- ja palvelulähtöisemmäksi

Maanmittauslaitos uudistaa toimintatapaansa muun muassa päivittämällä laitoksen organisaatiorakennetta. Asiakaslähtöisyys on Maanmittauslaitoksen organisaation, toiminnan ja palveluiden ytimessä entistä vahvemmin.

Kerrostalo.
Kuva:
Riku Nikkilä

– Asiakkaidemme tarpeet ovat ohjenuora, jonka mukaan kehitämme palveluitamme. Olemme uudistaneet organisaatiotamme, jotta palveluiden tuottaminen olisi entistä sujuvampaa ja palvelisi asiakkaitamme paremmin. Tällä varmistamme, että asiakkaamme ovat jatkossakin tyytyväisiä, tiivistää ylijohtaja Irma Lähetkangas

Asiakkaiden tyytyväisyydestä Maanmittauslaitokseen kertovat asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset. Viimeisimmässä asiakastyytyväisyyskyselyssä laitos sai arvosanan 4,36 asteikolla 1-5. Korkeimman arvosanan 4 tai 5 antoi 88 % vastaajista.

– Haluamme kiittää kaikkia palautetta antaneita. Sen avulla voimme vahvistaa asiakasnäkökulmaa kehittämisessä ja asiakaslähtöisyyttä palveluissamme. Jatkossa laajennamme tapoja ja kanavia, joilla asiakaspalautetta kerätään. Aiomme kerätä jatkuvaa palautetta, joka voidaan kytkeä palvelutapahtumiin nykyistä paremmin, kertoo asiakkuusjohtaja Susanne Hellman

Organisaatiouudistuksessa uudistetaan muutakin asiakasyhteistyötä. 

– Yhteistyö verkostoissa sidosryhmien ja kumppaneiden kanssa ja heidän tarpeensa huomioon ottaminen on olennainen osa toimintaamme. Tätä työtä varten toimintayksikköömme olemme rekrytoineet uusia palvelupäälliköitä, lisää Lähetkangas.

– Organisaatiouudistuksen tavoitteena on myös edistää digitalisaatiota Maanmittauslaitoksessa ja yhteen toimivia julkisen hallinnon digitaalisia palveluketjuja. Digitaalisten palvelujen kehitystä tehdään muiden viranomaisten kanssa verkostomaisesti yhteistyössä parhaita käytänteitä levittäen, toteaa tietohallintojohtaja Marja Rantala.

Organisaatiouudistuksessa on muun muassa ryhmitelty uusiksi maanmittauspalveluita. Uudet palvelukokonaisuudet ovat nähtävissä organisaatiokaaviossa Maanmittauslaitoksen organisaatiota esittelevällä sivulla.

– Asiakkaan ei tietenkään tarvitse tietää, mihin palvelukokonaisuuteen hänen tarvitsemansa palvelu kuuluu. Toki uusi ryhmittely helpottaa tiedon löytymistä. Maanmittauslaitoksen asiakaspalvelu palvelee edelleenkin kaikkien palvelukanavien kautta asiakasta ”yhden luukun” -periaatteella, muistuttaa Lähetkangas.

Lisätietoja

Ylijohtaja Irma Lähetkangas, 040 834 0970, etunimi.sukunimi@maanmittauslaitos.fi

Tietohallintojohtaja Marja Rantala, 040 087 9950, etunimi.sukunimi@maanmittauslaitos.fi

Asiakkuusjohtaja Susanne Hellman, 050 535 0780, etunimi.sukunimi@maanmittauslaitos.fi

Tietoa organisaatiosta

Uutinen: Maanmittauslaitos uudistuu palvelu- ja asiakaslähtöisemmäksi (14.9.2020)
 

Maanmittauslaitos
Palvelut

Uusimmat uutiset ja artikkelit