Asiakaspalvelusihteeri Jesper Wallenius

Jesper Wallenius

Jesper on työskennellyt Maanmittauslaitoksella Pasilan asiakaspalvelussa noin puoli vuotta. Asiakaspalvelusihteerin työssä asiakkaita palvellaan joko fyysisessä asiakaspalvelupisteessä, puhelimitse tai sähköpostitse.

– Tyypillisesti olen viikossa kaksi päivää asiakaspalvelutiskillä, kaksi päivää omalla työpisteellä vastaamassa puhelimeen ja sähköpostiin ja yhden päivän vien hakemuksia sähköiseen järjestelmään, Jesper kuvailee.

Jesper Walleniuksen koulutustausta ei ole ehkä se kaikkein tyypillisin, jolla Maanmittauslaitokseen tullaan. Hän kirjoitti ylioppilaaksi vuonna 2010 ja päätyi suoraan lukiosta opiskelemaan arkeologiaa Helsingin yliopistoon.

Jesper kertoo katsoneensa jo opiskeluaikana aktiivisesti valtion avoimia työpaikkoja. Maanmittauslaitos oli kiinnostava vaihtoehto alusta asti, sillä Jesper on tehnyt suuren osan opintojen tutkielmista ja töistä vanhojen karttojen ja kartoittamisen parissa. Hänen mukaansa opinnot eivät todellakaan menneet hukkaan:

– Tiesin kyllä, ettei asiakaspalvelusihteerin tehtävä suoraan takaa karttojen kanssa työskentelyä, mutta olen silti päässyt lähes viikoittain etsimään asiakkaille ja asiakkaiden kanssa heidän kotitilaltaan mahdollisimman vanhaa kartta-aineistoa, kertoo Jesper innostuneena.