Hoppa till huvudinnehåll

Avtal för gränssnitten för Fastighetsöverlåtelsetjänsten

Avtal om användning av Gränssnitten för Fastighetsöverlåtelsetjänsten bereds på basis av uppgifterna i blanketten nedan och skickas till kundens kontaktperson för undertecknande. Fyll i och skicka blanketten nedan.

Du ska välja tjänsteleverantören innan du skickar formuläret. Observera att din tjänsteleverantör nödvändigtvis inte har genomfört alla funktioner som nämns i olika avtalstyper.

Kundens uppgifter

Välj organisationstyp

Avtalstyp

Kundavtal

  • överlåtelsehandlingar (köp, gåva), föravtal
  • ansökan om inteckning
  • ändring av inteckning
  • lagfartsansökan
  • ansökan om överföring av elektroniskt pantbrev
  • fullmakter
  • kompletteringstjänst

Autentiseringsgränssnittet ingår i kundavtalet med kreditinstitut och kommuner.

Kundavtalet innefattar ett faktureringsavtal. Faktureringsavtalet möjliggör fakturering 2 gånger i månaden för ansökningar och dokument som upprättats via tjänsten.

Arrendeavtal

  • upplåtelse av arrenderätt
  • ändring av arrenderätt

Ansökan om inteckning (förberedd)

Faktureringsuppgifter

Kontaktperson i tekniska ärenden

Teknisk kontaktperson eller kontaktteam för kundavtalet. Den tekniska kontaktpersonen får bland annat ta emot Underrättelser om tjänstestörningar. Kan vara samma person som organisationens kontaktperson.

Uppgifter om kundens systemintegration/tjänsteleverantör

Uppgifter om kundens systemintegration/tjänsteleverantör

Mera information för avtalsutformaren.