Hoppa till huvudinnehåll

Ansökningar om registrering av fastigheter kan nu betalas med faktura

Organisationskunder har nu möjlighet att betala ansökningar om registrering av fastigheter också med faktura. Ändringen gäller till exempel ansökan om registrering av ägande av fastighet, det vill säga lagfart, och ansökan om överföring av arrenderätt.

Fakturering erbjuds endast organisationskunder och kommer inte att införas i E-tjänsten för personkunder.

Obs! Ansökningar om registrering av ägande av aktielägenheter och alla utdrag, bevis/intyg, utskrifter och kartor ska fortfarande betalas genast som nätbetalning, till exempel i nätbanken eller med betalkort.

Ange faktureringsadressen i segmentet Kontaktinformation i ansökan

Fyll i ansökan om registrering av fastigheter på samma sätt som tidigare. Om du vill betala ansökan med faktura, ska du välja punkten ”Jag vill betala den här ansökan med faktura” i slutet av segmentet Kontaktinformation och fylla i faktureringsadressen.

Faktureringsalternativet och faktureringsinformationen är specifika för respektive ansökan, så välj fakturering och fyll i faktureringsinformationen varje gång du vill betala en ansökan med faktura.

 

Mer information

Logga in i e-tjänsten:

Senaste servicemeddelanden